RSS
Open Cbox

mAna LesEn???


argh!!!
datang lagi masalah, ni gara-gara polis la ni, asyik nk tahan org jer. Adoi, ptg jumaat lepas aku nk balik kampung, rindu kt family la katakan. Dengan berbekalkan semangat n rasa rindu aku pon balik la, bertolak jam 3 ptg dari bandar Permaisuri... baru jer 10 minit perjalanan dah kne tahan dgn polis trafik (PT).. argh!!

PT       : dik, mintak i/c n road tax.
afiffaiz : jap tuan sy kuarkan, road tax ada kt bawah seat.

eceh, aku pon bg la dgn lemah lembut..cun lepas xde problem 
tapi...

PT       : dik, no plate ni kecik sgt hurufnya, t balik tukar pakai yg standard size.
afiffaiz : baik tuan, t sy tukar...

yg menjadi masalahnyer yg wat aku serabut kt sini bila sekali lagi aku kne tahan dgn JPJ kt depan JPJ Kuala Selangor...

JPJ       : dik, kuarkan lesen n roadtax
afiffaiz : ok tuan, jap erk

kat 2 minit aku check dompet..
argh!!! lesen plak xde!!! mana ko menghilang lesen!!!
cuak x cuak la aku, lesen plak boleh xde, padahal td ada masa polis trafik mintak..

JPJ       : ada xde ni dik? law xde ckp
afiffaiz :xde la plak tuan, td masa kt federal kne tahan dgn polis trafik ada, skrg xde plak...

adoi, kene citer kt polis apa yg berlaku td..

afiffaiz : tercicir kot tuan, xpon polis trafik td x bg balik, or sy lupa kot nk ambik kt polis trafik (ntah la, aku pon xtaw mane satu yg btol, 
aku pon x ingat aku ada ambik atau x lesen aku kt polis trafik tu...)

JPJ      : ok, bak sini i/c...

dialog JPJ tu dgn siapa ntah (JPJ 2) gune talkie walkie :
JPJ      :03 dr 05 jawab panggilan over, sambungkan ke 09, tolong check kan lesen memandu bg no i/c ni...blah3, 900714******...
JPJ 2   : ye, lesen hidup n tamat 11/3/2011
JPJ      : ok, terima kasih
JPJ      : ok dik, t balik g JPJ padang jawa or sabak bernam bawak pic n soh JPJ sana print balik lesen.
afiffaiz : terima kasih tuan.
JPJ      : sama2, eh, jgn lupa tukar no plat ni, kecik sgt
afiffaiz : ok tuan, td pon dh kne tegur dgn polis trafik...

fuh!!!
lepas gak akhirnya, tp mana sempat nk wat lesen baru, JPJ dh tutup...
isnin la baru boleh buat, dah isnin kelas sampai 4.30, jawabnyer hari selasa la baru dapat wat lesen baru...hurmm
sok nk balik KL mcm ne??? x berlesen la, redah je la, harap2 xde sekatan jalan raya!!!

p/s : bila ditahan penguatkuasa anda kne cool mcm afiffaiz, jgn nakal2 nk tinggi kn suara... budi bahasa buda kita... lagi 1 jgn cuai, jgn jd mcm afiffaiz ni, lesen pon boleh tercicir..

7 comments:

RafLah said...

adohai bro..
cam ne nie..
mggu lps blk gy'e cam nk wat plat bwu..
tup3 x wat2 ag k??
hu3..

CiK hamiZah said...

POLIS TU PGG DA KOT LESEN FAIZ....

mvp_dina13 said...

TEPI SKET!!!

apsl ble bce, font de cm 3d? ni nak tau ni~

aFiF fAiZ said...

hahaha, dah wat la acap...
tp no plat plak kilat
masalah2....

aFiF fAiZ said...

hahaha
yeke mija??? mungkin kot
apa2 hal wat baru kne rm20

aFiF fAiZ said...
This comment has been removed by the author.
aFiF fAiZ said...

dina! hahaha
hang kne pakai spek 3D
bru font 3D tu timbul
kui3

Post a Comment