RSS
Open Cbox

suSah ke nAk sEnYum???

hahaha...mst korg tertanyer-tanyer aku ni susah ke nk senyum...
sebenar nyer ak senang jer senyum, TAPI xde r sampai nampak gigi aku yg cun nie....
nak taw kenapa ak segan nak senyum samapi tunjuk gigi aku nie???

sebenarnyer segan nak tunjuk kt korang2 yang ak pakai BRACES....korang taw apa tu braces???
ni ha braces yang ada pada gigi aku :
hahaha, pagi 25/11/2010, pagi tadi aku g r temujanji dgn doktor orthodontik kt Klinik Pergigian Besar di Selangor... 1st, aku nyer bands tercabut terkeluar dari gigi, so aku suruh la doktor tu ganti n pasang ketat bg xtercabut lagi...siap jer ganti bands baru, dia suruh aku pakai ring elastics... katanya nak tarik gigi atas aku ke bawah sikit.. so aku pakai la seperti yang disarankan...sekarang ni nk bukak n nganga mulut pon dah payah... jd pendiam la aku pas nie...
mana x nyer, elastics yang aku pakai tu dah la kenyal, pakai silang plak tu..ada mcm pic kt bawah ni apa itu elastics:
alhamdulillah, gigi aku skrg ni ada la terurus or lurus... law x dulu masa belom pakai, mak ai terabur...kah3aku dah pakai braces ni hampir 2 tahun lebih, bila ntah nak buka..doktor pon xpasti, apa yg doktor cakap,
"gigi kamu ni teruk gak nak dibetulkan, jadi ambil masa sikit la faiz..." hahahahaha....
~TAMAT~

4 comments:

CiK hamiZah said...

sabau yek faiz
pas ni gg berseri2 la...
kalahla gg mija =P

aFiF fAiZ said...

hahahaha
pasni senyuman manis bak 5kg gula...
kah3, tp skrg ni mija menang la

CiK hamiZah said...

hhehe
x pe..
t faiz menang besar lo..
sakit2 pkai braces akan terbalas=)

aFiF fAiZ said...

hahaha
mst r, mija akan kalah...
huhu, jgn jeles

Post a Comment